Morriger onsdag

Somliga dagar borde man bara inte stiga upp.
Dottern ska flytta och fick mitt bilsläp i måndags.
Stora starka pappa hälsade på från måndag eftermiddag till tidigt tidigt i morse.

Nu är det onsdag.
Och vad fanns på flaket klockan 14...inte mycket...
Vad fanns i lägenheten...massor med opackade grejer...

 
Vad gör man som mamma?
Jo jag släpade och bar och lyfte upp tvättmaskinen själv.
Jag packade ihop sgs allt i lägenheten och stuvade klart på släpet.
Och jag lyfte in både cykel och soffa i trunken på min bil.
Och jag snodde både täcke och dyna av dottern...
Så hon fick avsluta och städa upp lägenheten.
 
Vad händer, jo hennes sköldpadda rymmer.
Den är totalt borta.
Finns ingenstans.
Så om någon hittar en dryga 20cm i diameter stor rödkindad sköldpadda någonstans i Lumpo eller vid lumparens strand är det säkert hennes Donna.
 
 
Nu blir det natta natta för husets alla gäster.
Och i morgon går flyttlasset till Tärnsjö.
Utan Donna.