Trolldeg

Alla har väl lekt med trolldeg någon gång?
 
När jag hjälpte till att städa ur makens farmors hur i somras hittade jag två flaskor med karamellfärg.
På askarna fanns recept på trolldeg.
Med en magsjuk liten hemma tänkte jag passa på och roa gossebarnet med lite gammeldags äkta trolldeg och satte gladeligen igång och rörde ihop ingredienserna och färgade den ena smeten grön och den andra röd.
 
Efter några timmar i kylskåpet var det dags att baka.
Först ut var lillebror.
 
 
Hoppsan, kanske lite för lite mjöl i degen?
Eller var receptet ett förklätt slime-recept?
 
Jag fyllde på med mera mjöl.
Mycket mera mjöl.
När storasyster kom hem från judon fick hon testa det som var kvar.
 
 
Och tja, det var fortfarande mera slime än trolldeg.
 
Jag är nog inte så bra på det där med trolldeg.
Men jag kan åtminstone tillverka slime!