Alterneringsledighet på kommande

Det här är min sista arbetsdag för i år.
Efter idag är jag alterneringsledig fram tills den 31.5.2015.
Och under den tiden, vad ska en mamma/fru/älskarinna månne göra under en så lång tid?

Lära sonen prata.
Måla två stugor både invändigt och utvändigt.
Fixa två trädgårdar och två altaner.
Bygga både vedlider och bastu.
Simma och leka på stranden med barnen.
Njuta av livet.
Skriva klart min bok.
Träna.
Träffa trevliga människor.
Kort sagt, hitta tillbaka till glädjen i livet igen.
Och få använda händerna till att arbeta med.

Plus det gamla vanliga då:
Tvätta och vika kläder.
Mangla lakan.
Bädda rent i sängar.
Städa hus.
Tvätta golv och fönster.
Skura toaletter.
Koka mat.
Diska.
Klippa gräs.
Rensa ogräs.
Läsa läxor.
Skjutsa och hämta.
Handla.
Och en myckenhet diverse som bara hör till i en familj.
 
Tiden kommer inte att stå still om någon nu trodde det.
Mitt såkallade lediga år kommer att rusa förbi fortare än ett expresståg på nitro.
 
 
#1 - - Ninni:

Oj vad härligt! Ja det drömmer jag också om att kunna ta ett år så där. Nån gång men gobben behöver jobba lite till först och jag till en typ fem år el vad det blir :-) Sen kanske...

Svar: Du kan ju kolla upp vad du skulle få i lön om du tar alterneringsledighet först. Kolla här: http://se.ytk.fi/se/vanliga_fr_gor/alterneringsersattning/ innan du säger säkert att det inte går ;)
Sisa

#2 - - Imagine:

Va härligt det ska bli för er. Själv har jag varit alterneringsledig sedan 1 juli o så hade jag semester innan dess. Efter midsommar börjar jag jobba igen. Det har varit ett fantastiskt bra år. Bästa beslut jag tagit. Du kommer inte att ångra dig. Men så mycket du tänker hinna med. Föreslår att du börjar med att ta dagen som den kommer.:):)Kramar!