Pausa tiden, jag hinner inte med!

Idag hade jag verkligen behövt en turbo knapp.
En sån där som Knight Rider hade, turbo boost.
Åt mig själv.
Inte för att snabba på saker utan för att orka och hinna med själv, till 100%.
 
Det är inte alla söndagar jag frivilligt stiger upp 25 minuter över 6 och sätter mig och äter frukost.
Det är inte riktigt min grej.
Men idag hände det.
Upp med tuppen, packa ihop överdragen till soffan på stugan och söka rätt på lakan till sängen där.
Väcka barnen, en i taget och hjälpa dem klä på sig och borsta tänder.
Och iväg till farmor och farfar.
 
Maken låg fortfarande och sov efter nattens jobbande.
Jag for till Vikingahallen för att tillbringa dagen, från halv 9 på morgonen till 16 på eftermiddagen, tillsammans med Fananamma Fanny och Ta i Pernilla.
Och nog fick vi ta i alltid.
Hela gänget.
Det blev 8 olika träningspass under dagens lopp.
Massor av mjölksyra och en del sendrag hann jag också med.
Och morgondagen vågar jag inte ens tänka på.
 
Efter en tuff dag med träning blev det att åka via farmor och farfar och hämta barnen.
Det var inte heller det lättaste.
De ville inte alls hem.
Men med en påse rökt fisk i handen gick det helt plötsligt mycket lättare.
 
Väl hemma fanns det paket på bordet.
Våran minsting fyller nämligen 5 år idag.
Och ingen har haft tid att fira honom.
Pappa är fortfarande på jobb och mamma har tillbringat dagen i själviskhetens tecken.
Men paket fick han.
Och nöjd blev han.
 
 
Nu har han både en brandstation och en polisstation.
Kan det bli bättre?
 
 
Medan jag fixade mat passade barnen på att hoppa på studsmattan i det fina solskenet.
Skönt att den äntligen fått komma fram igen.
Vintern har varit lång.
Och snöfattig.
 
 
Storasyster ville också äta rökt fisk och potatismos så vi blev några fler runt matbordet.
 
 
En del lek, lite läxläsning och mattetal senare blev det dags för barnen att sova.
Och att klockan ställts om det märkte de nog, de små liven.
Det tystnade inte uppe på vinden förrän klockan närmade sig halv tio.
 
Jag hann diska en maskin, tvätta en maskin, mangla två påslakan och vika bort en hel del tvätt innan det blev riktigt mörkt ute.
En hel del tvätt blir det i en 2 barns familj.
Jag begriper det inte.
Hur mycket kläder kan man ha i tvätten utan att det syns i skåpen?
Antingen tvättar vi för sällan eller så har vi för mycket kläder...eller så finns det något troll någonstans som flyttar runt på kläderna för nöjes skull.
Oavsett, mycket kläder blir det.
 
Förhoppningsvis blir det en lugnare dag i morgon.
Trots att jag inte kommer att få någon sovmorgon.
Och kanske hinner jag träffa maken också.
På lunchen om inte annat.
Det har varit tunt med dejtandet den senaste tiden.
Fast det är väl så det ska vara när man har ett eget företag i dagens läge.