Positiva saker dag 2

Blev utmanad att skriva ner 3 positiva saker dagligen under en veckas tid.
Och det tänkte jag faktiskt klara av också.
 
1. Dagens etta kan inte bli annat än att sonen lyckades ljuda orm-ljudet S över förväntan hos talterapeuten idag.
Till och med v-ljudet kom rätt emellanåt.
Och raket-ljudet F.
Det går åt rätt.
Och det är skönt att märka.
 
 
2. Gräsmattan är grön, mjuk och skön.
Plommonträdet är översållat med blommor precis som alla körsbärsträd runt huset.
Svalorna jagar flugor och allt bara andas sommar runt omkring mig när jag är utomhus.
 
 
3. Snart snart har jag demonterat tältet också.
Alla skruvar är borta.
Alla brädor som skyddat emot snö är borta.
Bara lite småplock kvar innan jag kan börja plocka ner tältbitar och demontera ben.
Ska bli skönt när även tältet är borta från ängen och vi kan låta gräset ta över igen.