Bråda dagar

De senaste veckorna har det varit fullt upp.
Att ställa upp i lagtingsvalet på Åland har sina för- och nackdelar.
Fördelarna är att jag får möjlighet att träffa många intressanta människor och lära mig massor av nya saker om hur samhället fungerar och är uppbyggt.
Nackdelen är att det går åt tid, massor av tid, till att träffa många intressanta människor och lära sig massor av nya saker om hur samhället fungerar och är uppbyggt...
 
Det ska dessutom produceras informationsblad och skyltmaterial, ställas ut skyltar på hyfsat vettiga platser och kampanjas på gator och torg...eller åtminstone utanför Mattssons i Godby.
 
Dessutom har IFK hemmamatcher som kräver ordningsvakter.
Barnen har träningar att närvara på.
Bolaget jag är kassör och sekreterare i ska skötas.
Maten ska lagas och tvätten tvättas.
 
Fast oavsett hur det går har det varit en både intressant och oftast rolig resa.
Hittills i alla fall.
Och nu, såhär två veckor innan den stora röstningsdagen, börjar det kännas som att jag faktiskt vill lyckas komma in också.
 
Det finns så mycket att göra.
Så mycket att ägna dagarna åt att ta reda på.
Och så många bättre beslut att fatta.
 
 
Dessutom kan man ju faktiskt följa mig på sisa.ax.
Och följa tävlingslänken som finns där.
Har du tur vinner du en middag för två på Stallhagen!