Läsa listor

Jag gillar att läsa listor.

Och den här var lite tänkvärd ändå.


Här är tjugo rangordnade tecken, rutiner och omständigheter som är bra för att ett par ska passa ihop:

1) Erkänn när du har fel

2) Säg "jag älskar dig” innan du somnar

3) Dela på hushållsbestyren

4) Ha regelbundna dejtkvällar

5) Turas om att laga mat

6) Sex två gånger i veckan

7) Diska lika mycket

8) Samma filmsmak

9) Man träffas via gemensamma vänner

10) Tre år och sex månaders åldersskillnad

11) Två fritidsintressen som man delar

12) Ha tre gemensamma vänner

13) Tre dejtkvällar per månad

14) Man är bästa vänner

15) Fem kyssar om dagen

16) Kel och fem kramar om dagen

17) En romantisk middag per månad

18) Två weekendresor per år

19) Båda jobbar heltid

20) Gilla samma mat


Så hur går det då för mig..?

Tja, fel har vi väl alla ibland...och pussar och älskar dej hör väl till sänggåendet.

Hushållet har mer och mer blivit mitt jobb, precis som matlagningen.

Det betyder att familjen måste tycka om min mat, vare sig de vill det eller inte!


Dejta har vi inte tid med, det kunde vi göra på luncherna medan jag jobbade bara.

Gemensamma vänner, nja mina vänner har väl blivit våra vänner.

Åldersskillnaden är inte riktigt tre år.


Fritidsintressen, räknas hus och hem, barn och sex till det?

Fem gånger kel om dagen, så ofta möts vi inte varken hemma eller borta.

Romantiska middagar, med barnen runt samma bord? 

Skulle inte tro det.

Och weekendresorna brukar det oftast vara jag och barnen som åker på.


Hur räknas heltid?

Maken jobbar dygnet runt, mer eller mindre.

Jag jobbar också dygnet runt, men på företaget familjen detta år.


Så hur många träffar blir det?

Fem kanske?

Det beror helt på hur man räknar.


Jag tror ändå på att vi kommer att orka med varandra under många år framöver.

Och det är det som det hänger på, lusten att gå vidare tillsammans.

Finns den inte blir det inget.

Oavsett hur gärna den andra vill.