Lugna dagar

Dagarna tre med kompisar på besök.

Under gårdagen blev det en hel del lek och bus.
Det dansades disco och hölls filmstund.
När mamman till barnet dök upp ville ingen höra något om hemfärd, konstigt nog.


Jag då?
Efter en tidig väckning blev det frukost och färd till Geta.
Te tillsammans med min vännina och skolning i hur Köp och Sälj används innan vi fortsatte ut till stugan.
Plocka ihop en hel släpkärra och bil full med flyttkartonger och köra hela lasset till dotterns blivande lägenhet i Godby.

Sen hämta barn från skolan, fixa mellanmål och fortsätta tvätta kläder och mangla lakan.
Köra yngsta dottern till stan på judo och leverera kvarglömda kläder.
En runda till bibblan efter mera ljudböcker hanns också med.

Sen plocka upp dottern och hem.
Fixa kvällsmat, tvätta upp barn och fläta hår inför skolfotograferingen.
Diska och röja upp i köket.
Sen först en vilopaus i soffan och titta på Game of Thrones med maken.

Idag har vi inte hunnit med lika mycket pyssel.
Jag somnade om efter att maken och dottern åkt iväg.
Sen blev det frukost för mig och sonen.

Leka lite och plocka ur diskmaskin.
Mangla och invänta dottern och kompisen.
Sen full fart igen.
Även denna kompis ville bada badkar.
Och badrummet fick sig ännu en omgång med badskum.

Fixa ännu en omgång fruktsallad och utfodra hungriga barn.
Jag och sonen passade på att dra ut spik från några brädor medan flickorna lekte själva.
Sen blev det filmtajm och lek med modellera.


Och mera städa för min del.
Snart dags för mera matlagning och disk.
Bordsstädning och utfodring av familjemedlemmar står också på schemat.

Har suttit på rumpan en stund och kört över ljudböcker till iTunes.
Så nu börjar jag ha en hel del ljudböcker i min iPod och kan börja hoppas på lite egen tid...

Börja träna på löpsteget kanske?