Positiva saker dag 6

Näst sista dagen av utmaningen.
Att se det positiva i vardagen under en veckas tid är väl bra.
Synd bara att det allt för ofta blir prestationer som är viktiga.
Inte känslan i att bara vara.
 
1. Dagens första positiva grej är att maken och jag äntligen tvättat stugan klar.
Med rotborste och fasadtvättmedel har vi skurat alla takbjälkar skinande rena.
Det tog många timmar och gav oss blöta kläder men nu är det gjort.
Och stugan får torka tills det blir helg igen och dags att börja måla om hela stugan.
 
Hade någon sagt åt mig, samma tid i fjol, att jag skulle stå och tvätta och måla om ännu ett hus inom ett år hade jag bara skrattat.
Nu står vi här och skurar och längtar efter att få börja måla igen.
Ännu en försommar.
Otroligt!
 
 

2. Testade det nya munstycket till min leksak högtryckstvätten.
Det fungerade suveränt!
Jag kunde inte hålla mig utan spolade berget så långt jag bara kom åt utan att lyfta ner högtryckstvätten från altanen.
Och jag kan bara konstatera, det kommer att bli vackert!
 
 
3. Sovrummet har bytt färg från gulnat trä till vitt.
Efter mat och lek med barnen blev det dags att återvända upp till stugan och sätta igång med väggarna i sovrummet.
Och ett antal timmar senare blev det äntligen klart.
Alla väggar är vita.
Testade måla den gråblåa färgen på dörrlisterna bara för att kunna se hur det blir när det har torkat.
Sen senare i veckan.
Och jag är så nöjd med mig själv.
Stugan kommer att få ett rejält lyft när allt gulnat trä fått sig en strykning av vit färg.