Stenrika familjen

Vi brukar skämta och kalla oss stenrika.
Och det är precis vad vi är.
Åtminstone om vi tittar ut över våra ägor.
 
Stugan vi köpte av vår sommargranne är placerad uppe på ett berg.
Ett rött och vackert berg.
På tomten fanns också massor av stenar att plocka.
Och plocka sten har jag gjort i timmar, dagar och veckor.
Stenkista på stenkista har fyllts och murarna har växt upp runtom på tomten.
 
 
Nu börjar det bli bara lite småplock kvar så är murarna klara.
Och jag får gå över dem med högtryckstvätten ett varv.
Precis som med berget.
Det har jag roat mig med att tvätta med högtryckstvätt i omgångar.
Varv på varv har jag gått och spolat fram lite till och lite till tills maken tröttnat och fyllt på jord igen...
 
 
Som den österbottning jag är tycker jag om röda berg.
Det kanske märks?
 
 
Vår gård är stenlagd med stenplattor och stenmur.
Och en cirkelformad stentrappa.
Plus planer på ännu en stenmur.
För stenar tycker vi om.
Tydligen.
Åtminstone är det så det ser ut runtomkring oss..!