Mållista

Vintern har varken börjat eller slutat.
Det är mera grönt än vitt ute och isen som aldrig riktigt la sig smulas sönder ute på viken.
Efter de gångna veckornas dysterhet är det dags att höja blicken och börja leta efter ljuspunkter i tillvaron igen.
 
Först ut är en kryssning med en god vän.
Vi ska tillbringa en hel helg ombord på Tallink.
Äta gott, dricka gott och rocka fett!
Allt utan dumma kolhydrater som stjäl energi och gör oss dästa och slöa.
 
 
 
I april blir det påskfirande med familjen och vänner i Österbotten.
Barnen är bortskämda med påskhäxor, påskbrasor och kusiner i massor.
Plus massor av ägg att både måla och äta.
 

Dottern har fortfarande kvar godis sen förra påsken.
Hon passade på att promenera runt i tre byar tillsammans med de lite äldre kusinerna.

 
Lillebror har inte riktigt samma ork att traska runt.
Han är inte heller lika intresserad av godis utan väljer helt sonika att krypa upp i valfri vagn och vila middag.
Får se hur det går i år.
Rekordet är 4 gårdar innan han somnar...
 
 
Lillasysters yngsta tjej håller sig nog vaken rätt länge...innan även hon inser att det här inte är något för henne och slocknar sött.
 
 
Andra lillasysters tjej Iris däremot älskar att hålla sig vaken när vi går i gårdarna.
Det finns rätt ofta djur att titta på.
Och folk som ger en godis!
Att provsmaka allt som rasslar ner i mjölkkannan är Iris specialitet.
 
 
Precis som filuren Melissa.
Även hon håller sig vaken och älskar att provsmaka godis.
 
Efter avslutad påsk är det dags för mig och maken att tillbringa lite tid på tuman hand.
Vi ska få förkovra oss i low energy nanoscale reactions.
 
Italien är ett nytt land för mig.
Hit har jag då aldrig trott att jag skulle ta mig, Milano.
Det verkar intressant i varje fall.
 
Nästa mentala utmaning blir en utbildning i internetsäkerhet för mig.
Hela 5 dagar i Stockholm fyllda med attacker, brandväggar och kryptering.
Det ska bli skoj att få laborera och lära mig något nytt.
Jag håller tummar och tår att kursen verkligen blir av.
 
Väl hemma är det dags för Sjöjungfruloppet tillsammans med dottern.
Får se om hon kommer före mig i mål i år igen!
 
 
 
Den första juni ska jag tillbaka på jobb efter närmare ett år som alterneringsledig.
Det kan bli intressant.
 
Hela juni blir det att träna på simning i kallt vatten.
Mycket träning, både långt och länge.
Den 4'e juli bär det av för damerna i familjen.
Vi ska delta i Vansbrosimningen på söndag.
Det blir min 4'e gång, 3'e gången för Kim och första gången för Chris.
Kallt, blött och roligt.
Ett ordentligt fysiskt och mentalt mål för oss alla tre.
 
Sen när juli börjar bli som bäst är det dags för en gemensam födelsedagspresent åt maken, kusinen med fru och mig själv.
Vi ska ta oss till Tavastehus och äntligen få njuta av en konsert.
 
 
 
 
Man ska lyssna på sina idoler medan de fortfarande orkar rocka loss.
Så vi betar av dem, ett gäng i taget.
Jag undrar verkligen hur det kommer att låta på ålderdomshemmet den dagen vi i min ålder hamnar dit...?
 
Resten av året är fortfarande öppet.
Jag får börja tänka ut små mål, resor eller event eller annat skoj att se fram emot en månad i taget.
Det finns säkert massor av begivenheter där ute.
Det gäller bara att hitta det som känns okej för just mej.