Kursat

En arbetsvecka i Stockholm såhär på våren...hur fel kan det vara?
 
 
Redan första morgonpromenaden bjöd på solsken och nya bekantskaper.
 
Och luncherna på kursstället gick verkligen inte av för hackor!
 
 
 
Efter att ha insupit kunskaper om attacker emot nätet en hela dagarna var det skönt att promenera i timmar och syna staden lite närmare.
 
Kungliga Dramatiska Teatern har fått sig en rejäl upptvagning inför turistsäsongen.
Sällan har jag sett en teater glänsa så i solskenet!
 
 
 
Att det finns mycket vatten i Stockholm har jag förstått.
Men oftast är det vattnet runt färjorna man ser...
...eller smutsigt vatten i rännstenen...
 
Det är inte så ofta vattnet ser så vildsint och vackert ut som denna fors mitt i Stockholm.
 
 
Eller denna vackra fontän någonstans i stan.
 
 
En alldeles knallröd kyrka fanns helt plötsligt i synfältet.
Bakom den Kungliga Operan.
 
 
Nu är veckan över och jag har ännu ett intyg i min samling.
Och hjärnan överfylld med både ny och nygammal återuppväckt kunskap.
En rätt skön känsla faktiskt.
 
 
 
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Gott!